onsdag 5 april 2017

Morgontrött


Såå trött jag är om morgonen, tänk om man ändå vore morgonmänniska. Men det kommer jag tyvärr aldrig att bli. Storebrors taxi kommer halv åtta varje vardagsmorgon, så det är bara att he sig upp och starta igång dagen trots att jag egentligen gärna skulle vilja ligga kvar ett par timmar till. Tack vare att jag bara jobbar 60 %, blir det många morgnar som barnen i alla fall slipper kliva upp allt för tidigt, vilket vi tycker är ett underbart privilegium. Att hela samhället är anpassat efter morgonmänniskor, det är ju bara så eländigt. 



Kaffe, livets dryck. Eller vad man nu börjar säga. På morgonen är det de stora muggarna som gäller, men till elvakaffet är det de små.

Nej hu, nu ska jag kliva in i vårt kök och taga an mig denna härlighet;


Disk, disk och disk. Tänk så mycket disk det blir i ett hem. Jag känner mig så väldigt tacksam för diskmaskinen. Det är förvisso rätt trivsamt att stå och handdiska, men inte jämt och ständigt. Det finns mycket annat jag hellre gör. Att slumra en stund kanske..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar