fredag 1 juni 2018

Dammat av


Nu har härliga maj tagit sin sista dag. Vilken majmånad vi fick detta år, helt fantastiskt. Jag kan inte gå på en promenad utan att ständigt stirra ner i diket med letande blick efter alla fina blommor som växer däri. Plockar lite här och lite där och kommer varje dag hem med buketter.







Tog och dammade av vardagsrummet här om dagen. Jisses vilken dammansamling det kan bli i ett rum. Nu har jag inte kommit till den del av rummet där bokhyllan finns. Hur mycket damm som finns där vill jag inte ens tänka på. Får se om jag tar mig ann det någon dag framöver.



Häggens söta doft är för mig en fröjd. Önskar att trädet kunde blomma under flera veckors tid, den blommande tiden är allt för kort. Brukar du också bli så lycklig av något att det skapar en stress inom dig att det där som gör dig lycklig snart ska ta slut och försvinna bort? För mig händer det stup i ett. Jag får en jobbig känsla i hela kroppen av att tiden går och allt det där lyckliga likt sand rinner ur mina händer och jag inte har någon möjlighet att hålla den kvar hur jag än försöker.


Det gör att allt det där lyckliga istället skapas till en stress att hinna att njuta. Försöker att hitta verktyg att hantera stressen.


Fönsterna har också fått sig en ordentlig tvätt och nu tillslut även gardiner. Mina fina gamla lakan som jag hittat lite här och där på loppisar.


Dessa fina virkade band har jag fått av en vän till min svärmor. Tänk vad glad jag är att hon ville ge dem till mig.




Blomsterbuketter i varje hörn i ett försök att ge varje en av mina favoritblommor lite extra plats i min tillvaro. Det är fascinerande att det redan förta juni går att här i mina trakter plocka sig en stor bukett med hundkex och midsommarblomster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar