tisdag 26 juni 2018

Sommar för mig


Nu är pionerna jag fick av mamma ett minne blott, tur att jag han fånga dem på bild. Många blommor står sig alldeles för kort tid i vas inne.Ute på bron brukar jag ha en vas med plockade blommor och de brukar stå och blomma fint väldigt länge. Men trots det vill man ju ändå ta in lite av sommaren. Orkar man kan man alltid ställa blommorna svalt över natten så håller de längre, men det kan ju vara lite bökigt med många små buketter som det lätt blir.


Älskade rabarber. Plockade ett gäng för att göra oss en rabarberkräm med hallon. Rabarberkräm, det är sommar för mig.



Den varma krämen fick stå i fönstret ett tag och kyla sig.




Hänga tvätt ute är också sommar för mig. Jag känner mig så glad och nöjd med vår nya tvättlina. Tvätt som hänger ute på tork är ju också en del i idyllen. Något som tyder på att det finns människor i huset som lever och frodas.


Och att få leva med blommor runt i kring, det är sommar för mig. Just nu vet vi ju inte riktigt om vi kommer att få/kunna/vilja bo kvar i huset så att bygga på rabatter känns inte så kul, i alla fall inte gräva och göra de nya jag har i tanken. De får vänta till vi vet mer. Det får bli blommor i krukor istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar