onsdag 27 juni 2018

Junikvällar


Tog barnen med mig ut på en liten kvällstripp till min kusins stuga vid havet. Havet alltså, det är mig så kärt. Många av mina barndoms lyckligaste stunder är då jag fått vara på en plats nära havet. Många av mina vuxna också för all del. Önskar ofta att vi hade en stuga vid havet, men det är inget som vi någonsin kommer att få råd till.






De blommade fullt av dessa vackra fina  Både jag och äldsta dotra min heter Linnéa i mellannamn. Så denna blomma är för oss extra betydelsefull.


Detta är min kusins stuga. Hon har köpt den för inte allt för många år sedan.



Blir alltid lite extra pirrigt lycklig inombords av timrade stugor och bodar.


Vackra fina juni. Har inte haft orken och lusten till att ge mig ut i juninatten och möta magin som brukar visa sig på ett sätt som den aldrig annars gör än just i juni. Men det kommer fler junimånader tack och lov.


Sommarkvällar skapar ett sådant underbart ljus.


Vandrade ut på åkern för att fota min härliga bukett av prästkragar och timotej. Luften kändes så varm och skön.



Grannarnas vita rosor blommar nu också för full mot ladugårdsväggen. Luften fylls av humlesurr och söt doft.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar