onsdag 22 augusti 2018

Äppelgott och blomsterfint


Provade på att baka en äppelpaj jag aldrig bakat förut. Hittade receptet på koket.se och den blev faktiskt riktigt god. Det är inget socker i degen så den upplevs inte så söt tycker jag. Här i huset har vi några riktiga pajgalningar så pajerna går fort åt. Jag har så många äpplen som jag behöver göra något av, får se vad det blir här näst.





Plockade ihop några av gårdens blommor och skapade en blomsterboll. Så fina färger. Blev tvungen att fota den från alla håll för att få med alla olika blommor.




Jag och minstlillan plockade idag in det sista bären på vår enda rödvinbärsbuske. Vi har en röd och en svart. Känns helt lagom. Dessutom vet jag att jag kan plocka hos nära vänner om jag skulle behöva mer. Av dessa blev det röd och svartvinbärssaft. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar