torsdag 9 augusti 2018

Rutor i tillvaron


Gult rimmar förvisso på fult, men de två orden har inget med varandra att göra. Gul är en underbar färg. Läste i någon trädgårdstidning att många har något emot gula blommor i rabatten. Jag kan inte förstå det, gula blommor som är så fint. Aja, nog finns det konstigt folk överallt.



Gula solrosor är ju bland det vackraste som finns. Tyvärr kom inte ett enda solrosfrö som jag och minstlillan satte tidigt i våras upp. Men hos grannen där växer de för fullt så jag vandrade dit en kväll och fotade dem lite. Är helt beroende av mitt fotande. Jag ser lixom tillvaron i små rutor här och var som jag så gärna vill föreviga. Nu i dessa bärplockar och skördetider finns det så många fina saker som jag får sådan glädje av att fota. Här är några exempel.




Storasyster plockade röda vinbär som hon ville baka något med. Det blev vinbärsmuffins. Muffinsformarna var dock slut, så vi tog bullformar istället. Det fick inte så lysande, alla muffins flöt ut och fick lite tokiga former. Men goda blev de i alla fall.


Mer pajbak.



Tog upp lite potatis till middagen.





Hos grannen fick vi så fina och goda gurkor.


Och minstlillan fick följa med in i hönshuset och hittade där ett fint turkost ägg som silkeshönan Penny värpt.


Tänk så fina de hemvärpta äggen är.




Vet inte vad jag ska göra med alla mina bilder. Bara fotar utan större tanke med vad jag ska ha dem till. Roligt är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar