fredag 10 augusti 2018

Konst i olika former


Tycker dessa blandfärgade morötter är så fina. Det blir en liten överraskning varje gång man drar upp en morot ur jorden, om det är en gul, orange, vit eller lila. Smaken är då precis lika på varje en oavsett färg.


Fint som en tavla.


Gott är det mer färska morötter och nyplockad sallad till maten. Storasyster lagade en så god tacopaj härom dagen. Hon fixade det hela helt galant, behövde bara hjälp med att hacka löken och lite hjälp med att steka köttfärsen.


Det som riktigt mycket av från våra odlingar är blåklint. Så fina i så många nyanser. Naturens egna konstverk.


Blöta blommor är bland det finaste jag vet.


Skapade ett så fint blomsterarrangemang kring vår gula fina kaffekopp, som du såg bilden från i mitt förra inlägg. Idag råkade jag fixa till ett kring en blå kaffekopp. En tokig grej kanske, men väldigt rogivande att pilla på med. Det blir ju som ett slags konstverk. 



Att fota fint porslin tillsammans blir ju också som ett fint konstverk. Dessa fem kaffe/tefat kollar jag ständigt efter tillhörande koppar. Hoppas att jag en vacker eller kanske en ful dag råkar hitta en på en loppis eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar