måndag 27 augusti 2018

Nyinflyttat


Det är mycket som blir fint då solen lyser. Även inom en. Dagar då det mesta känns tungt går det inte att se de där vackra solstrålarna och små detaljerna i tillvaron som är så där fina. Därför blir jag extra glad de dagar som det faktiskt går. Som ett vackert fat med fina päron på till exempel.


Vackra blommande höstblommor.



Då ljuset finns inom en gör det inget om solen gömt sig bakom regntunga moln, man ser det vackra ändå.






Till vår lilla familj har det flyttat in en liten söting. Gråspräcklig, tanig och alldeles förtjusande söt.


Säg hej till Severus. Det var kärlek vid första ögonkastet för mig. Nu försöker vi lära känna varandra och han sitt nya hem. Han är en riktig kelgris och vill gärna vara nära hela tiden.




Barnen är helnöjda. Severus kommer från en familj med barn, så han är redan van att bli buren lite hur som helst. Minstlillan är förresten redan väldigt duktig på att bära honom, värre är det för storasyster som inte alls ser bekväm ut med att bära honom trots att hon gärna vill.


Att man kan vara så fulländat söt. Dock är det som vi befarade att Gordon absolut inte tycker om denna lilla goding. De har nu mötts några gånger och det har inte varit något glädjefyllt möte. Gordon ser konstigt nog väldigt rädd ut, kryper ihop och gör konstiga morrande läten och väser hotfulla väsningar. Severus skjuter rygg och backar så tyst han kan och när vi släppt ut Gordon sitter Severus länge kvar och skakar. Det är så ledsamt. Jag har frågat runt lite till de som har flera katter och jag har fått rådet att ge det tid. Så småningom kommer de att slappna av, men det kan ta tid.
Jag trodde inte att jag kunde bli så förtjust i en katt som jag blivit i Gordon. Vill inte att han ska känna sig utbytt och bortglömd. Hoppas på att det löser sig.


Hösten kryper allt närmare. Jag älskar hösten. Vårt hem ser nästan ut som det brukar göra. Vi gjorde en stor utrensning av prylar i våras, men efter sommarens alla loppisar har det flyttat in en hel del igen. Hade en lista på saker jag ville köpa in. Lyckades hitta nästan allt på listan faktiskt. Det som jag inte lyckades hitta var en ny lampa till köket. Det duger lixom inte med vilken lampa som helst, skulle vilja hitta en i lantlig stil. Men den vi har duger bra tills den dagen jag hittar den rätta. Till vardagsrummet har jag hittat en piedestal. Får se om den kanske får någon annan färg. Men om jag känner mig själv så lär det väl aldrig hända..







Hittade två fina lampor till vardagsrumsfönstret. Har kollat runt länge, utan att finna några. Kollade på nya, men så galet var mycket pengar lampor kostar. En dag sprang jag på dessa på röda korset. 40 rikstaler för två lampor, helt i rätt kurs.




Kafferep för stor och liten.


En hel del böcker har jag också hittat på loppisar och köpt på bokbörsen eller tradera. Nu kan jag äntligen sitta och läsa igen efter år med småbarn som inte tillåtit mig att sitta med näsan i en bok. Känner mig så glad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar