söndag 5 augusti 2018

Så kan det gå.


Augusti är bärplockandes månad. Lyxade till det en dag och kokade hallonkräm. Barnen blev helt lyriska då det såg vad jag skulle bjuda dem på. Snopet nog så tyckte ingen av dem om krämen. Alltså vad har jag närt för ungar vid min barm?!? Inte tycka om hemmagjord hallonkräm?!? Det blev i då istället mer för mig och maken att musa i oss. Det var så gott!


Oj. Så tokigt kan det gå om man råkar knuffa omkull kaffekoppen med sitt garnnystan..




Nu har ledigheten för maken tagit slut. För mig ligger fortfarande några semesterveckor och föräldraledighet kvar framför mig. Men jag kommer verkligen att sakna dessa lediga dagar med Robin.


Läser just nu en bok som jag slukades rätt fort in i. Boktjuven heter boken och den har självaste Döden till skribent. Har det finaste bokmärke man kan tänka sig, gjort av en vän.




Måste komma i håg till nästa sommar att odla fler blommor. Det är så mysigt att få gå i sin egen trädgård och plocka små buketter av sina egenodlade blommor.


Minstlillan ville baka paj, så vi stack ut och plockade en burk med hallon och lite röda vinbär.



En god blandning faktiskt, hallon och vinbär. All paj tog slut i en faslig fart. Tyvärr föll inte pajen bagaren själv i smaken, men åt istället en hel massa vaniljsås och var lika glad för det, kanske till och med gladare. Ja, så kan det gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar