fredag 17 september 2010

bröllops och livs bestyr..

Ojoj..nu har jag suttit och vikt bröllopshäftena och knutit band runt dem så mina fingrar blöder... Lite smått överdrivet kanske, men jag måste erkänna att jag i denna stund känner mig redigt less på bröllop.. Trots detta känns det som att det kommer att gå riktigt bra i morgon, hoppas jag..

Jag,Robin och till och med Elias har befunnit oss i ett konstigt känsloläge de senaste veckorna. Vi har betett oss som man gör..... Hur jag nu ska förklara så att även ni karlar förstår vad jag menar, äsch ni får försöka föreställa eder.. Vi har alltså bettet oss som de flesta kvinnor beter sig dagen eller dagarna innan mens. Man har lätt till gråt, känner sig små irriterad hela tiden (både på varandra och på allt i sin omgivning), dåligt tålamod och tänder direkt på det den andra säger. Det har inte varit lätt skall jag förtälja. Jag hoppas detta endast är något som drabbat oss för en kort tid och inte är här för att stanna.

Gud är tack och lov lika god i dag som alla andra dar :D


...Hittade en riktigt fin klänning btw. Det eländiga var bara att hitta någon koftliknade grej att ha till. Ute är det ju inte direkt sommarvärme dessa dagar, så det behövs verkligen något att värma sina späda krokiga axlar med. Vi sprang runt så länge på schtaan så att vi tillslut kände för att kräkas på hela stället. Hittade SÅ mycket grymt snygga grejer som jag ville ha, men absolut inte behövde, men det jag skulle ha gick ej att finna. Ringde tillslut till min kära vän Johanna och det visade sig helt ypperligt att hon hade en bolero i sin ägo som nästan ser ut att höra till min klänning. Inte illa!

4 kommentarer:

  1. Hoppas allt gick bra på bröllopet! Och så bra att du hittade en klänning OCH ett passande komplement. För mig brukar, åtminstone ett av, dessa plagg ge sån ångest då de oftast inte alls står att finna... Du, jag tror att man kan bli lite överkänslig till mans när man har väldigt mycket för sig! Det är nog högst övergående!! Kramar!//Karin

    SvaraRadera
  2. Glad att man kunde vara till hjälp! Hoppas bröllopet gick finfint! Nu när yran har lagt sig återinfinner sig nog husfriden ska du se. Kram

    SvaraRadera
  3. Har läst lite på din blogg för att trösta mig efter valvakan. Och som vanligt blev jag härligt upplivad av dina fantastiska formuleringar! Nu var det uttrycket "sina späda krokiga axlar" som fick mig att bryta samman i skrattkonvulsioner här i soffan. Tack, kära vän, för att du förgyller en annars något dyster kväll!

    SvaraRadera
  4. Känner igen min helt i din beskrivning, tur att de då finns vänner att låna av..

    Tack igen Johanna :) Nu ska jag bara komma ihåg att lämna tillbaka den..

    Ja det känns skönt att kunna liva upp tillvaron för dig Hanna, särskilt nu när sursveriga röstar som de gör.. Den bistra sanningen är dock att mina axlar inte är annat än späda och krokiga :P

    PÖSS

    SvaraRadera