onsdag 8 september 2010

Höstglädje

Vilka underbara dagar det har varit nu i veckan. Det har varit varm och soligt och jag och Elias har varit ute och busat.
Jag är SÅ tacksam över att vi bor som vi bor. Elias har varit ute och gått och gått och gått runt hela gården och jag har kunnat pyssla på med annat utan att behöva vara rädd att någon snuskgubbe ska komma och röva bort honom eller att han ska bli påkörd av någon bil. Självklart har jag hållit honom under uppsikt, men jag behöver ju inte befinna mig på en meters avstånd hela tiden.
Han har fått inviga sina nya skor. Förvisso är de en (eller två, det är så svårt att veta vad de här små egentligen har för storlek på sina fötter) storlek för stora, men de gick att dra åt så pass bra att han går helt obehindrat runt i dem. Ni skulle ha sett honom, han var så lycklig där han gick med sin läragå vagn. Vilken frihet det måste ha vart.

Själv hann jag skura utemöblerna och planterat lite höstblommor. Enligt min make är höstblommor något helt befängt och onödigt. Kan jag ju i och för sig hålla med om, de lever ju endast någon kort månad, så det är väl egentligen en lite onödig utgift. De ger mig ändå lite extra glädje i tillvaron så det är det värt.

Var ute mycket med era barn. Jag är själv väldigt dålig på det, så det är en uppmaning mest till mig själv, men även till er andra. Man mår mycket bättre av någon timmes friskluft och barnen tror jag behöver lite ute aktiviteter.

Funderar över en sak.. När jag träffar folk lite här och där får jag så mycket komplimanger för min blogg. Tycker att det är SÅ roligt för bloggandet ger mig så mycket.
Det skulle vara roligt att veta hur många som läser bloggen. Därför undrar jag om de som vill (svärmor du får passa) bara skulle kunna skriva "HEJ!" som kommentar till detta inlägg???
Skulle glädja mig så mycket :D

PÖSS

13 kommentarer:

  1. GAHH så galet söt litten pajk ni har :D

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder - och vilken sjukt snygg mössa din son har!
    Självklart diggar jag din blogg men det vet du redan! :-)
    Kram HannaPanna

    SvaraRadera
  3. Jo Frida vi vet :D

    Jepp rosa ska det vara :D ..tråkigt nog håller han på att växa ur den fina barbapapa mössan..

    SvaraRadera
  4. *"Vinkar*

    Jag inte bara läser den, jag följer den också ;)

    SvaraRadera
  5. Magdalena Nordkvist8 september 2010 kl. 22:40

    Hej hej. Jag tycker också det är så kul att följa din blogg. Fortsätt med den.. Kram från oss

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Jag läser den med!! :) Kul att se hur det går i huset och följa dig och Elias på dagarna.
    Har ju glömt att anmäla oss till kalaset, hoppas att det inte är för sent.För vi vill gärna komma.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej på dig kusinvitamin! :)
    Va mysigt ni ser ut att ha det! :)
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  8. tjenare :D
    det är nog första gången jag är på bloggen, men nu har jag tagit mig en titt. Roligt åh se Elias kunna gå bätre åh bätre snart springer han fram. Vi synes på den stora dagen. Tyck om er ;)
    Kram på er Marita ;)

    SvaraRadera
  9. HEJ! :) Jag tycker det är roligt att läsa så man har lite "koll" på era liv när man inte ses så ofta. Men till helgen ses vi ju, det blir superkul! Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, du vet ju att jag läser också. Och jag håller med om uppmaningen att vara ute med de små, det är inte vi direkt bäst på heller. Nu har vi iaf äntligen fått i ordning cykelstol och cykelhjälm, så det går fint att susa iväg på en cykeltur med Emanuel. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  11. Kikar in för första gången, håller med om att bloggen är fin =) Vilken söt son ni har!

    SvaraRadera
  12. Såklart jag följer din blogg! Fast som du ser kanske det dröjer nån vecka eller så... ;) Tack för i söndags, SÅ trevligt! Älskar er.. =)

    SvaraRadera
  13. Jåååh! (det är Gustav för Hej)
    Jag kör med Google statistics på min blogg :) Då får man se antalet besök per dag, vartifrån bloggbesökarna kommer geografiskt och en massa annan onödig men underhållande statistik :)

    SvaraRadera