måndag 20 september 2010

suck!

Ja vad gör man när man lever i ett land där det är viktigare för befolkningen att följa idol och dansbandskampen än att bry sig om vem som ska styra landet... Kanske gör som Erica Cervin skriver på sin fb, letar mig en etta på månen med kokvrå och flyttar dit i stället...

...eller är det kanske så att svenskarna egentligen bryr sig och vill ha det så här. Ett blått land där klyftorna mellan fattiga och rika blir större och större. Att främlingsfientligheten ska sakta men säkert växa och allt som åren går gnaga sig in bland det styrande i landet.

Nej usch och fy det är vad jag säger!


Till något roligare; Brita och Micke lyste kärlek till varandra och var som du kunde se i förra inlägget underbart vackra. Det är extra roligt att få vara på ett bröllop där man även får skåda in bakom kulisserna. Att hjälpa till med förberedelserna och att få stå där med brudparet innan portarna öppnas och de ska vandra in längst gången.
Det är, som många av er säkert vet, mycket jobb med att vara värd. Men när festen känns lyckad och brudparet ser glada och belåtna ut är det värt det mesta av slitet. Det tråkiga är bara att man själv inte hinner prata och umgås med alla härliga gäster. Detta är nog sista gången jag och Robin är värdar på ett bröllop, jag hoppas vi slutar på topp :P

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen läskigt med SD alltså...usch och fy. Det är så man blir mörkrädd.

    Du får lägga upp nån bild på det tjusiga värdparet också tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. kollade, men jag har inte tagit ett enda kort på oss..inte ens på Elias :( Han var så fin i sin skjorta, väst och lackskor... Haha vi får väl klä upp oss igen någon dag och ta kort :P

    SvaraRadera
  3. Hej! Ni var ju jättetjusiga hela familjen, och jag har faktiskt riktigt fina kort på er dessutom... =) Du kan ju få dem så småningom! Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack fina Elina :) Men oh ja..kort tas gärna emot!
    kraaam

    SvaraRadera