onsdag 27 augusti 2014

Bönebröd


Medan barnen ser på bollibompa passar jag på att skriva inlägg nummer två för dagen. (Jag vet jag är för stunden en oansvarig mor som låter barnen se på tv utan vuxet sällskap, men vad gör man då man vill få vila från dem för en stund??)

Tänk att Gud kan svara på bön. Mor Ewa läste på bloggen att jag saknade bröd och kom förbi cyklande med detta underbart doftande, färska bröd som nästan precis är taget ur ugnen. Mums! Visst är det dessutom oerhört vackert? Önskar ännu en gång att det gick att skapa en doftblogg, för det finns nästan ingen godare doft än nybakat bröd. Ska bli riktigt gott att sätta tänderna i.
Då jag bodde i Umeå gick jag varje morgon samma lilla promenad påväg till jobbet. Gick på baksidan av ett konditori där deras fläktar osade ut uuunderbaar doft av nybakat bröd. Var varje morgon tvungen att stanna en stund för att dra in så mycket av doften jag bara kunde. Så ljuvligt gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar