tisdag 12 augusti 2014

En liten glimt från Skäran


Här får ni ännu några små glimtar från en, för mig, favorit plats på jorden, Skäran. Jag bosatte mig stora delar av sommaren "i min ungdom" hos min bästis Elina och hennes föräldrar som har en sommarstuga där.

När jag tänker efter undrar jag hur de egentligen lät mig bo där så mycket och snylta på deras gästfrihet, men jag är dem för evigt tacksam.
Jag hade så underbara dagar med Elina. Att få ligga och prata långt in på nätterna, lååånga sovmornar, kärleksbeskymmerprat, lyssna på samma DC Talk skiva om och om igen, läsa romaner i gamla veckotidningar, bada i havet tills fötterna var gula och händerna blå, äta massor av världens godast bullar Åkebullar, spela kort och helt enkelt bara få vara sig själv på ett sätt som man bara kan vara med sin bästa tjejkompis. Helt underbart!

TACK Åke och Mona för att ni så många gånger öppnat ert hem för mig!







2 kommentarer:

  1. Hm, tycker dock att de sista fyra fotona ser ut att vara mer fam. Lindberg än fam. Borgström-relaterade. Särskilt tjusfullt med vår gamla diskbänk i bakgrunden. ;)

    SvaraRadera