onsdag 24 februari 2016

"Åh vad det är härligt att leeva!"


Tulpaner i varje hörn ska det vara. Nästa gång jag handlar mig en blombukett blir det nejlikor, vilka jag egentligen tycker aaaningens mer om än tulpaner då de står sig mycket längre. Eller kanske en eller flera små primula. Åh de är ju så söta och fina krukväxter. Minipåskliljor (ja det heter väl egentligen något annat, men du förstår nog vad jag menar) och pärlhyacinter är ett måste.
Det finns en sådan stor lycka i blommor. Jag blir alltid väldigt glad av en blomma. Det finns en sådan magisk skönhet i varje liten en.


Denna lilla filur far runt i ett jehu utmed golvet. Likt en liten larv masar hon sig fram i väldig fart. Livet blir mycket mer spännande nu då hon kan ta sig fram och sätta sig upp själv. Det finns lixom inget stop på saker och rum att utforska. 



Vilken dag vi har haft idag. Jag tog minstlillan i sparklådan och begav mig ner på byn för att hämta storasyster från förskolan. Det var perfekt sparkföre och underbart väder. Så härligt! Nu börjar tiden då man kan sitta ute och faktiskt känna värmen från solen i ansiktet. 


Minstlillan somnade rätt fort i lådan. Har själv minnen av då jag fick åka i en sparklåda. Helt fantastiskt mysigt, så jag förstår att man lätt somnar. 



Snön gnistrar och den ljusblå himlen är sagolikt vacker. Känner mig lyckligt lottad som faktiskt får vara hemma och ledig denna tid på dagen så att jag faktiskt har möjligheten att vara ute.


Doris fick krypa ner i lådan tillsammans med den sovande minstlillan.


"Ååååh vad det är häärligt att leva!!", skrålade jag och lillan längst vägen. Och ja en sån här dag är det inte annat än härligt att leva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar