måndag 15 februari 2016

Promenad i vintervärld


Denna lediga måndag tog jag mig en liten plumsrunda ut i de många decimeter nysnö som kom ner under helgen. Det har stormat och snöat som en galning ute och vi har varit ute och skottat sjuttiarton gånger.
Idag, det är nästan så man tappar andan så vackert det är ute. Efter "efterlunch kaffet" tog jag med mig kameran och vandrade ut i allt det vackra. Fick en sådan lust att gå till en av mina farbröders "extrahus" som står obebott ute i skogen. Vägen dit var inte plogad, så jag fick mig helt enkelt lite extra motion.


Mitt i allt det vita stod en grön rostig gamla koja. En härlig kontrast mellan det vita rena.


Tycker mycket om gården sm detta hus står på. Som en rund vacker liten plätt mitt i skogen. Blir bara så grymt irriterad på dessa snorslödder som kommer hit och kastar sönder rutorna på huset. Stryk och kallvatten skulle de ha!




Efter att jag plumsat upp till gården klev jag upp på skoterleden och vandrade, med betydligt lättare steg, iväg genom den sagolikt vackra vita värld.






Väl hemma möttes jag av denna lilla ulliga parvel. Så söt!

Tack för mig för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar