lördag 23 december 2017

Jul i kök


Dan före dan och det känns som att detta kommer att bli en härlig jul. Vi ska, hela min lilla familj, till mina föräldrar i år. De bor i samma samhälle som vi och det känns skönt att inte måsta åka bil långt för att komma fram. Mina två bröder och min syster firar också jul med oss. Jag ska också jobba några timmar i helgen, gjorde några i fredags och idag och i morgon blir det några timmar med.


Jag och barnen har gjort julgodis, jag har gjort i ordning en liten snabbsill och Robin har gjort en VBostpaj. Sedan får vi se vad min mamma gjort i ordning. Det blev mycket lagt på henne detta år då orken knappt ens finns hos mig och Robin. Men vi får ge tillbaka ett annat år. 


Hoppas att ni också får en riktigt mysig jul! Gärna utan stress, fulla jobbiga människor och hårda ord. Tänk att det är så många som har det så vart eviga jul. Man tycker ju att det borde vara en helg då alkohol är totalt förbjudet så ingen frestelse finns och att alla barn skulle få få känna sig omhuldade och glada.


GOD JUL på dig! Vet inte om det kommer att bli något mer inlägg från mig innan året är slut. (Internet är snart slut för denna månad), men på instagram kommer jag att finnas. Får i alla fall önska dig en riktigt god jul och ett gott slut på detta år!

KRAM!

1 kommentar:

  1. Det gick såå bra med julmaten... få man bara ta det lungt o inte stressa så går det bra... och mätta blev vi... det blev tillomed mat över....ett annat år ganska jag inte orkar riktigt fullt ut / mor Marie

    SvaraRadera