tisdag 19 december 2017

Julgrandax



Inne har vi en liten gran i en stor glasburk. Tycker att granar luktar så otroligt gott så jag vill så gärna få in lite grandoft utan att plocka in den stora julgranen för fort. Det är ju upp till var och en när och hur man vill klä sin gran, men jag vill inte göra det förrän julveckan infallit. Och vips blev det ju helt plötsligt den veckan och jag, minstlillan, Robin och katten Gordon var idag och högg oss en fin en. 


Vi fick ta en gran från min farbrors kalhygge. Väldigt hyggligt tycker jag. Minstlillan fick hugga sig en egen liten att ha i sin hörna. Snacka om stolt tjej.



Ja här står den nu. Eller egentligen så står den just nu i vår kallfarstu och vänjer in sig och smälter av sig lite snö. Det går knappt ens att ta sig in i vårt hus. Lite får man väl offra.


Varje vinter blir det så otroligt vackra froststjärnor på grannarnas ladugård. Jag ställde dit vår adventsljusstake och tog några bilder. (Frågade grannen först efteråt om det gick bra.. Ops. Som tur var så tyckte han inte att det gjorde något att jag gjorde det.)





Tycker att det finns så mycket vackert i denna gamla ladugård. Som dessa karga väggar och små fönster. Det är en plats med så mycket historia.



Inne igen och vi har tagit fram julkulorna och förhoppningsvis kan vi klä granen i morgon. Den kommer att bli så fin, det känner jag på mig. Just nu ser det ut som "hej kom och hjälp mig" här inne i vardagsrummet. Vi har hela familjen slagit in julklappar och det är papper, skräp, kartonger och julklappar överallt. Får nog ta och städa innan vi kan ta in och pynta granen.






1 kommentar: