onsdag 14 februari 2018

Alla hjärtan


Alla hjärtans dag, den enda dagen om året jag har fri tillgång till pussar från mina barn. Då gäller det att passa på. Jag är rysligt fånig på att jag alltid önskar mig en bukett blommor från min man på denna dag. Hur mycket jag än säger åt mig själv på skarpen att inte bli ledsen om jag inte skulle få en bukett, så blir jag det ändå. Fast i år fick jag en hel hög av ljuvliga tulpaner av min man och blev inte ett dugg besviken. Det fina kortet fick jag av Elias.



Förra veckans tulpaner var vackert djuplila.



Två små semlor så här på denna hjärtliga dag. Försvann i två tuggor. Jag tycker så mycket bättre om hemmabakade semmelbullar än köpta. Vill ha lite mer tyngd i bullen än de köpta som är nästan som luftballonger. Dessa två små bakade Emylinda sist hon var hos mormor.



I morgon tänker jag och den fina flickan med flätan försöka oss på att baka egna semlor. Har faktiskt aldrig gjort det själv förut. Får se hur det går. Önska oss lycka till. KRAM och hjärta till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar