söndag 25 februari 2018

Helgens



Tulpaner är så vackra hela vägen ut, från början till att slut. Har väldigt svårt att slänga sådana har skruttingar så de brukar få hänga med tills de tillslut ramlar sönder av sig själva.


Älskar lediga sköna helger. Jag åkte dit på en febersväng under veckan, men frisknade tack och lov till rätt fort och vi fick en lång ledig helg hela familjen. Att få sova länge på morgonen och äta frukost i lugn och ro i en hel evighet, sticka, lyssna på radio eller ljudbok, eller se på tv och bara få vara nära min älskade man.
Under lördagen hade vi ordnat med en överraskning till barnen, en sak de tjatat om i snart ett års tid att få göra. Nu var det dax att få åka till Leos lekland med sin älskade farbror Simon och hans flickvän Rebecka. Under tiden de tre vildingarna lekte av sig där fick jag och Robin en stund på tu man hand och gick på bio. Inte tokigt alls måste jag säga.


Det har funnits en lukt i vårt blå skåp en tid, en inte alls angenäm lukt. Tycker så mycket om mitt skåp och har ingen lust att bli av med det, men denna lukt har bara blivit värre och värre och jag har funderat mycket på vad det kunnat vara. Tillslut uppdagades det att det var äggkopparna som hade möglat på insidan. Huga. Nu är de slängda och skåpet har återgått till sin vanliga lukt tack och lov.



Kaffe, macka, stickning och OS det är trevliga grejer det.


Tycker att det är så gulligt när Gordon sitter med svansen runt tassarna. Han är en så otroligt vacker katt tycker jag.



Solen som gör fina speglingar på golvet är något som jag gläds över varje år denna tid. För varje dag som går tar sig solen lite högre och högre upp över trädtopparna och det är ljust ute långt in på eftermiddagarna.



Ute är det fortfarande kallt. De senaste dagarna har graderna legat på mellan tjugo och trettio minusgrader. I höstas hittade jag en alldeles för underbar vinterkappa till minstlillan på Kupan för femtio riksdaler. till vår lycka hittade vi en nästan identisk till storasyster härom veckan för sextio riksdaler på PMU´s sekondhand butik i Skelefteå. Såå fina och varma båda två.





Så var den helgen förbi och en ny arbetsvecka står och väntar. En förkylning ligger och lurar och jag förväntar mig varje dag att någon av barnen ska få feber. Men än så länge är det bara jag och storebror som åkt dit. Vi får väl se hur det går. Ha en bra veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar