lördag 17 mars 2018

Aftur


Skulle idag åka och hämta mitt garn till min inslandströja Aftur. Tyvärr hade det blivit ett missförstånd mellan mig och garnbutiken och det hade blivit beställd fel grundfärg. Men jag känner mig inte ett dugg ledsen för det. Känner mig lite nervös för att börja på mitt första stora stickprojekt, så jag väntar lätt en vecka till. Grundfärgen kommer att bli grön och dessa fina ljuvliga färger ska bli färgerna till oket.

 Så vackra färger och så härligt garn. Så kul det ska bli och jag hoppas att jag klarar det.


Själv skulle jag egentligen jobba hela helgen. Men som livet är så blir det inte riktigt alltid som man har tänkt sig. Det blev inget jobb. Dippade tillbaka lite i det mörka. Inte lite långt denna gång. Tvingar mig till att göra det jag vet jag vanligtvis tycker är roligt och inte bara deppa. Hoppas bara att de runtomkring ska förstå.


Barnens egnenplanterade frön som de satte på Harry Potter dagen på biblioteket har börjat leta sig upp ur den mörka jorden. Tänker nog göra detsamma tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar