torsdag 15 mars 2018

Blommigt, febrigt och besatthet


Mina lediga dagar innan det är dags att arbeta hela helgen blev istället för dagar ensam med minstlillan, dagar med feber och sjukstuga. De två storbarnen har båda haft hög feber och jag går bara och väntar på att minstlillan ska åka dit. Vi får väl se hur det går med det. Feberdagar kan jag tycka är rätt sköna dagar, bara febern håller sig på någorlunda bra nivå och inte blir allt för hög.


Rufsiga, febriga ungar. Under den högsta febern fick de ligga i lekrummet framför tv;n och titta på film. Mer än så orkar man inte.




Några stunder låg de och lyssnade på ljudbok, vilket jag också tycker om att göra då jag är sjuk.


Minstlillan har hittills inte varit ett barn som kunnat leka själv, en egenskap som hennes storasyster besitter. Jag kände mig väldigt nöjd den lilla stund som hon lekte mamma och doktor till sin magsjuka docka Anna.


Jag är tokig i vackra saker, som jag berättat om förut. Något som jag tycker väldigt mycket om är porslin och blommor. Vilket jag förstått att jag inte är helt ensam om att göra. Jag har alltid älskat att samla på saker och jag blir närpå besatt av just det jag samlar på. Just nu är det kaffekoppar och tekoppar som jag inte kan få nog av. Önskar mig många olika, men den som jag åtrår som mest nu är den stora berså koppen med två rader av de gröna fina bladen. Men de är så vansinnigt dyra och jag finner det inte rimligt på något sätt att köpa en. Har du varit så, eller finns det något du just nu suktar efter?




Katten söker värme hos febrigt barn.


Alltså åå vad amaryllisen är vacker. Tänk ändå om den kunde stå så här vackert och blomma i all evighet.



Jag älskar också att fota, som du måste ha märkt om du följt min lilla blogg. Vissa dagar tar jag så mycket kort och känner hur glädjen och kreativiteten flödar tack vare det. Det är ju så roligt. När jag tillslut även tog kort på disken jag skulle bära bort från vardagsrummet, kände jag att det kanske var dags att lägga undan kameran. Men det är så härligt när man verkligen känner lust och glädje i något.


Vår inne är något jag tycker om att skapa då våren ute är långt borta. Tänk snart är det dags att ta fram och påskpynta. Så kul!




Äääälskade pärlhyacint, en blommar som jag tycker så mycket mycket om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar