lördag 31 mars 2018

Påskhelg


Påskhelg, äntligen vi har längtat så. För mig började dock alltihopa med migrän på skärtorsdagen. Av någon orsak har det börjat att tätna mellan migrändagarna. Inget jag känner mig tillfreds med. För mig börjar det alltid med synbortfall sedan fortsätter de med diverse olika symtom som känselbortfall i delar av ansiktet och ena armen, tappar förmågan att hitta rätt ord, förstår inte vad andra pratar om, svimningskänslor, kan inte förstå hur tekniska saker fungerar som till exempel min egen mobil.
Det är inte alltid alla symtom dyker upp, ibland alla, men ibland "bara" några. Sedan kommer den hemska huvudvärken.. Hu. Då finns det inte annat att göra än att dra något gammalt över sig och blunda och försöka sova bort eländet. Men det är inte heller alla gånger huvudvärken kommer konstigt nog, har haft några migrän tillfällen då alla symtom dykt upp, men utan huvudvärk.

Jag hade dock lovat barnen att de skulle få komma ut och påska efter att de gått skolan klart. Sagt och gjort jag bet ihop och tog med barnen ut med min käre mans hjälp. Så söta de är mina påskgummor och min påskhare.






En påskbukett som vi lämnade till mina föräldrar.


Elias gjorde supergoda ägg till påskgodis. Jättelätt och jättegott. Bara att smälta vit choklad i vattenbad, klicka ut på ett bakplåtspapper och stoppa nonstop i, låta svalna och sedan är det klart att ätas.


Årets påskgodislycka för mig stod annars för dessa goda lakritsägg som Robin köpte till oss. Mums!


Äggmålning är ju något man måste göra varje påsk så även denna.


Kladdefttekten är hög, men det är det värt. Efter att det blev lite äggsmet "över" så slängde storasyster i hop en sockerkaka nästan helt på egen hand.



Lillasyster ville vara med och smaka på smeten. Dagen till ära är de klädda i sina fina blå sammetsklänningar.

Ja och så vill jag också tillägga att det inte alltid är så glatt och trevligt här hemma som alla bilder ser ut och visar. Inte heller så där städat och tillagt. Det hoppas jag du förstår. Vi bråkar så det fräser om det ibland. Stökigt är det också, ständigt, i många vrår. Vissa tillfällen har alla i familjen lust att flytta till någon annan plats. Ibland har vi roligt och skrattar, myser och har det trevligt. Ibland inte alls. Precis så en familj kan vara. Hoppas du inte får för dig att vi har det så himla bra hela tiden och är den där perfekta familjen bara för att det kanske ser ut så ibland i mina bilder.

Hoppas du får en fin påsk! Kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar