fredag 3 juli 2020

I trädgården


Prunus tekopp, som jag har trånat efter en sådan. På en loppissväng med mina bästa skrotfinnar vänner knep jag till min lycka denna. Så mycket vackert porslin det finns alltså. Jag blir helt matt.



Frukost ute i trädgården, det är bland det bästa jag vet med sommaren. Inlindad i en ullfilt eller i endast svalt nattlinne.


Ett annat loppisfynd är denna gröna kvinna. Gissar att den hört till en fontän. Nu får den leva i min trädgård som en grön gudinna.


På tal om trädgården,så här såg den ut för någon liten vecka sedan och det växer så man kan göra hur det knakar. Både bland de ätbara och bland blommorna.
Här kommer några bilden från då till nu i min gröna plätt.



































Avslutar med två bilden från bron och våra nyuppsatta "krokar" att hänga blöta paraplyer, trädgårdsförklädet eller andra prylar man lätt vill komma åt.
Tack och godnatt från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar