onsdag 27 januari 2021

Vinterljus och tapetletande

Solen lyser in i hemmet korta stunder med sin vinterskarpa syn på tillvaron. Det känns mer än skönt att veta att för varje dag som går blir det ljusare och ljusare. 


I vardagsrummet håller jag på med att försöka skapa en tavelvägg. Vilket inte är så lätt som man kanske kan tro. Olika ramar, storlekar, former och motiv vill jag försöka sätta samman till enskilda blickfång och samtidigt till en helhet.    

När alla fulfina tomtar är borta kommer istället andra fulfineter fram och tar deras plats. 


I köket har jag tillslut lyckats att få ner julgardinerna och istället fått upp dessa tjusiga med röda blommor och orangea tulpaner. Väldigt svårt att fota dock i det skarpa utomhusljuset och dova inneljuset.



Jag går mycket i tapettankar just nu. Tapeter till farstun eller "lillhallen" som vi kallar den i vårt hus, är redan beställda och jag väntar ivrigt på att de ska komma. Nöten att knäcka då det kommer till tapetval i den större hallen är dock mycket svårare. Jag vill ha en ljus tapet i glada färger, gärna gul eller orange, men också att den ska vara i stil från 30-40-talet. Vilket inte är så lätt att hitta om man inte har en mega tjock plånbok. Men det jag har lärt mig om mig själv och tapetval är det mycket bättre att ta lång tid på mig, leta och fundera länge för att inte ångra mig och känna att jag gjort fel val. 


Tapeten på bilderna här sitter i det absolut stökigaste och minst klara rummet i vårt hus (förutom den oinredda kallvindan). Jag är så kär i denna tapet. Tycker om färgerna på blommorna, enkelheten och det murriga. 



Eller denna som kom fram bakom listerna kring dörrkarmen i samma rum. Så otroligt fin! Hoppas på att hitta något liknande till hallen. Ja det här med tapeter alltså, det  kan göra en både så otroligt lycklig och helt och hållet galen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar