torsdag 14 mars 2013

Chokladmaskar


Idag är vi hemma hela familjen. Robin är skruttig, jag och lillgumman är hemma som vanligt och bilen tyckte att det var på tok för kallt i morse så det vägrade helt att starta så storebror blev också hemma.

Jag och storebror bakade chokladbollar nu på förmiddagen. Eller rättare sagt chokladbollar och choklad skruvmaskar. MUMS! Underskattat är det verkligen!


Tänk vad olika man kan se på samma sak. 
Jag och min kusin Anita utbrast i nästan samma andetag:
Jag; "Ååååh jag är så less på vintern! Nu vill jag ha vååår! "
Hon; "Ååååh vintern har varit för kort, jag vill ha meer!"
Haha! Ja så kan det vara, tur att vi människor inte behöver känna det samma inför varje årstid.
Jag hade en tant i hemtjänsten som så klokt sa;
"Skulle vi människor få bestämma över vädret så skulle det bli krig."
(OBS! Läs med finsk brytning.)
..Ja det ligger mycket sanning i de orden.


1 kommentar:

  1. Åh så gott med chokladbollar (maskar)Blir ju aldrig man bakar det nu när barnen är stora. Får göra det nästa gång barnbarnen är här ;)

    SvaraRadera