söndag 24 mars 2013

Vackert stökigt








Ibland kan stök faktiskt bli rätt så vackert. Eller jag väljer i alla fall att se det som så.
Lite kuddar här, kritor där, en tröja ligger slängd där osv. Det är nästan lite konst över det hela. Solen ljus kan göra det mesta vackert att se på. Allt får ett sådant magiskt skimmer kring om sig.

Idag har jag min fina prickiga kjol som gör mig så glad. Vi två ska nu ut i solen och ha det gott. Det blir ingen gudstjänst för oss idag. Jag och barnen är förkylda som det är bäst att hålla sig hemma. Får njuta av Gud i solen istället. Hoppas du har det bra du med!

4 kommentarer:

  1. Håller helt med dig =) Jag fylls av glädje när jag kommer hem till en barnfamilj o det är lite stök ! När allt ligger på plats hela tiden så finns det ofta barn som inte får leka o föräldrar som sliter som djur att hålla allt perfekt med i bilden. (Givetvis kan man ha ordning då o då o jag menar inte skitigt.....ja du förstår nog ) Fina bilder o en riktigt fin vårkjol ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar Mari :D Det känns nästan lite läskigt att komma till ett otroligt välstädat hem där man vet att det finns småbarn.
      Min bror tycker i och för sig att det alltid är stökigt här hemma till och med efter att jag städat. Det kanske inte är så roligt att höra. Det syns då i alla fall att det finns människor som bor och har det roligt hos oss :D

      Radera
  2. Vilka härliga bilder :) min favorit är den me Elias i bakgrunden och Emylindas statiska frisyr i närbild.
    De ska ju synas att man lever. Så stök kan man bara inte fly ifrån. Tänk va jobbigt de skulle va om man skulle måsta städa bort hela tiden för varje liten grej.
    Ingen vila, inte ens för mig som bor själv me mina katter bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Ja den bilden är en personlig favorit.
      Ja visst är det så. Lite stök får man räkna med när man kommer till oss i alla fall, även om jag ibland kanske skulle önska att det vore lite mer städat ibland ;P

      Radera