tisdag 12 mars 2013

Luffarslöjd


I går fick jag prova på luffarslöjd för 1:a gången i mitt liv. Det var riktigt rogivande att sitta där och böja och snurra sina ståltrådar.
Jag gjorde en slända, blev faktiskt riktigt nöjd med den.



Ni börjar väl snart bli less på alla dessa handbilder, men det är icket jag så det får ni stå ut med.
Att läsa böcker är det enda lillgumman vill göra dessa dagar. Det är så mysigt att se på henne där hon sitter med en bok i knät. Oftast vill hon förstås att jag ska läsa för henne.

På kvällen efter jag läst saga och lagt storebror brukar jag och lillgumman sitta nere i vardagsrummet och läsa. Det finns ingen stund som lillgumman är så glad och nöjd som då. Hon riktigt sitter och myser.
Ibland kan det hända att jag går och gör något annat när vi kommer ner från att ha lagt storebror. Då kommer hon med en bok i näven tittar på mig med en sträng blick, hyter; "Aaah!", vänder sig om och går mot soffan, klappar med bestämdhet handen på dynan och hyter åter igen; "Aaah!" Ja då är det inge annat att göra än att sätta sig ner i soffan och börja bokläsningen.


4 kommentarer:

  1. Hjärtat smälter när man får den där bestämda blicken och komando :Aaaah....Det är bar GILLA läget helt enkelt...!!!! Mor

    SvaraRadera
  2. Lyckliga du som fick vara på luffarslöjd! Så fin den blev! Jag gillar eran Lillans OJOJOJOJOJ! när hon läser! Sötgröt! Petra L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har faktiskt länge velat prova på det och nu har jag det äntligen :D

      Radera
  3. Från fb:

    Marie Ekman; Fin den va ...

    Petra Marksén TACK!

    Stina Pettersson; Så fin, du är så pysslig å duktig

    SvaraRadera