måndag 25 mars 2013

Snöskor

Jag har som sagt bestämt mig för att börja älska denna årstid och inte hela tiden gå omkring och få panik över att snön aldrig smälter. I söndags var vi ute stora delar av dagen och jag kan säga så här, jag längtade faktiskt inte en sekund efter våren.
Det var så gudomligt härligt. Solen lyste varmt och himlen var alldeles blå.

Det är lite tråkigt att det inte är någon skare. I fjol denna tid gick jag omkring med vagnen på åkern med Elias springandes som en galen ko på grönbete. Det fanns ju ingen hejd på hur mycket yta som fanns att springa på, häftigt! Svårigheten var bara att sedan få med sig honom hem igen.

Men med ett par snöskor tar man sig lätt fram ändå och Elias är tillräckligt lätt så för honom var det inget problem. Åh vad jag njöt. Vilken härlig årstid!



Dripp, dropp, dripp, dropp. Vilket härligt ljud :D


 Lite påskpynt på blombänken kan inte bli fel. Tycker den lilla advents granen var för söt och fin för att kastas bort så den fick vara kvar och prydas med lite fina rosetter.


Medan jag pyntade, ena barnet sov och det andra barnet andra vandrade runt i skogen, roade sig Robin med att kasta lite frisbee. Vem har sagt att det inte går att göra på vintern?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar