fredag 1 mars 2013

Gardintips!

Jag tycker väldigt mycket om att byta gardiner hemma. Rummet känns som nytt, rent och fräscht. 
Ett av de bästa gardin tipsen jag har fått kommer här;

När du inte har framme dina gardiner häng upp dem på galgar i stället för att vika ihop dem i en låda.


Tänk vad mycket lättare det blev nu, nu är det bara en liten del av gardinen som behöver strykas istället för hela.

Hoppas ni får en trevlig helg! Själv får jag svärföräldrarna på besök också ska jag på torftigt kvällsbröllop! Låter inte det prima så säg?

....De må utlovas ett torftigt bröllop, men här kommer det minsann inte kläs någe torftigt. Jag äger en klänning som bruden i fråga en gång sytt åt mig, den kommer jag att bära med stolthet. Foto utlovas senare.

1 kommentar:

  1. Vilket bra tips!! :) Paneler brukar jag rulla upp på papprullar. Funkar fint om man inte har så mkt hängutrymme, men större gardiner blir för klumpiga att rulla så de skulle platsa bättre som du har det. :) Kanske skulle ta och se över gardingömmorna och se efter om några bör omplaceras...

    SvaraRadera