torsdag 27 mars 2014

Det tilltalar mig!

Ibland funderar jag på varför vissa saker tilltalar mig så där lite extra.

Som denna fina lilla kaffekvarn.
 
Slitna dörrar med vackra gamla handtag. Blå eller gröna dörrar gör att det hoppar till lite extra i de glada delarna av hjärtat.

Åldrat trä som stått emot alla årets årstider, vind och vatten, finns det något vackrare?

Solen är jag då absolut inte ensam om att tilltalas av. Något som är helt oemotståndligt vackert är då den lyser på eller genom färgat glas. I detta fall genom den lilla söta gulgröna glasfågel.

Vad får dig att stanna till? Något som du bara måste titta på och som gör dig lite sådär extra glad?


1 kommentar:

  1. Ungefär samma saker faktiskt. Till och med tapeten bakom kaffekvarnen gör mej varm i hjärtat. Sen barn också förstås. Som er lilla Emylinda som utbrast :"har du en stor" till mej häromdagen. Hon tyckte att mitt hårspänne var stort.

    SvaraRadera