onsdag 12 mars 2014

Tadaa, här är mitt skafferi!!


Nu kan jag med glädje öppna dörrarna till mitt skafferi. Jag vet att jag tog ett kort på hur det såg ut inne i skafferiet före renoveringen, men jag kan inte hitta just det kortet så ni får nöja er med att se hur det blev;


Åh, det är SÅ kul! Det vi har gjort är att tapetsera en underbar tapet (tycker jag i alla fall), satt snyggare konsoler, en extra hylla och lite vitmålning här och där.
När Robin och min store lillebror byggde skafferiet fick jag för mig att det var utsidan som räknades, att jag inte skulle bry mig så mycket om hur det såg ut där inne. Pytt heller! Jag har stört mig så enormt på alla fula lister och den dåligt målade bakgrunden. Jag vet att det är fånigt, men när det inte sett så fint ut därinne kändes det heller inte så inspirerande att ordna till och ställa sakerna så snyggt. Det blev så rörigt och har varit svårt att hitta det man var ute efter.

Nu känns det istället jätte roligt att öppna skafferidörren och ta fram det man behöver.
Är fånigt förtjust i att hälla över saker i andra burkar än den förpackning man köper dem i (om inte förpackningen redan i sig är väldigt fin förstås). Många kanske tycker att det bara är onödigt jobb, men jag tycker det är kul så för mig gör det inget. Skulle så gärna hitta några större glasburkar att ha bland annat flingor och mjöl i. Vill att hela förpackningens innehåll ska rymmas i ett huj, inte att man ska få en liten "slatt" kvar som man måste lägga på någon annan plats. Har sett några, men de är ju så ofantligt dyra och känns mest onödigt att lägga ut så mycket slantar på. Får se vad jag kan lyckas hitta.

En annan sak som fattas är hyllkantsband/remsor. Någon som vet vart man kan hitta det?

Att man kan bli glad över ett skafferi är något man ska vara tacksam över tycker jag :-D


4 kommentarer:

  1. Så fantastiskt fint det blev!! Så glad för din skull! Håller helt med dig.. Att man blir glad över ett skafferi, ett par röda skor, en grön trädgårdskanna etc, etc är något att vara tacksam över. Många gånger behövs det inte så mycket och det är bra! :-)
    Kram / E f

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk där är vi väldigt lika du och jag kära faster :-D

      Radera
  2. Så fint det blev! Jag diggar verkligen tapeten! Vilken fröjd att få sticka in huvudet i ett så fint skafferi! :-)

    SvaraRadera
  3. Åååå så fint skafferi och vilken tapet!!! Jag måste klämma in ett skafferi någonstans i vårt hus. Måste. Det är en önskan jag alltid haft. Gärna ett sånt där i hörnet. Hm. Ett mål att sikta på. :)

    SvaraRadera