söndag 2 mars 2014

Kaos i köket

God affse!
Här hemma är det just nu lite lätt kaotiskt. Jag köpte för en tid sedan en tapet som jag tänkte mig tapetsera i vårt skafferi. Åh vad jag har längtat efter att få ta tag i det projektet. Men den där tiden som man brukar säga "finns över" kom lixom aldrig och modet började tryta.
Så en morgon bara tog jag tag i saken helt enkelt. Jag och barnen tömde hela skafferiet. Skruvade ur alla hyllor och kvällen/natten därpå var det färdigtapetserat (förutom en våd som jag sparade till nästa dag för att få lite handräckning).
Impulsiv person som jag är (i vissa lägen i alla fall) så fanns det var en liiiten detalj som jag inte riktigt hade tagit med i beräkningen. Robin ska iväg på läger och har fullt upp med att ordna inför det. Till fallet hör att jag nämligen måste ha hans hjälp med att skruva tillbaka alla hyllor igen... Suck!


Så detta är den syn man möts av då man kommer in i vårt kök, ett kaos. Fullt med grejer överallt. Det finns ingen arbetsyta över och köksbordet är fyllt till hälften. Tack och lov har vi ett bord i vardagsrummet som man kan äta vid i fall det kniper.


Mitt i alltihop står det vackra tulpaner i min dotters favoritfärg.

MEN om jag tittar in i skafferiet blir jag SÅ glad! Är så kär i denna fantastiska tapet. Ville skapa en WOW känsla då man skulle öppna skafferiet, vilket jag verkligen tror att denna kommer att leverera;


Längtar så efter att få inreda detta lilla rum!



3 kommentarer:

  1. Hah! En kvinna, en vattenpass, fyra händer och en skruvdragare.. mer behövs inte för att fixa hyllorna! ;-)
    E f

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just det där med fyra händer som fattades.. Dessutom behövs det sågas till några nya lister. Aja, det går nog leva i ett stökkök några dagar utan att bryta samman :-)

      Radera
  2. Jag dör vilken snygg tapet!

    SvaraRadera