tisdag 4 mars 2014

Semlor och mys


Vilken tur att det finns andra som bakar semlor när man själv inte orkar. Vår granne kom över med semlor i helgen och idag blev vi bjudna av mormor. Jag har väldigt svårt för köpta semlor, det är de hemmagjorda som smakar bäst.

Det är helt fantastiskt, denna dag har vi inte bråkat någonting, ja nästan i alla fall. Vi har faktiskt haft det riktigt mysigt. Vissa dagar är det som att man inte gör annat än att gnata, tjata och bråka. Barnen ska av någon anledning vara på exakt samma plats hela tiden och ska ha just det den andra har också heela tiden. Idag har de faktiskt kommit rätt så bra överens.

Dagens snopna upptäckt; Jag har nu i två dagar gått och gruffat och klagat över att Robin ställer sina kaffekoppar överallt, då jag plötsligt kom på att han har ju inte varit hemma dessa dagar.
Då är det alltså JAG som måste ha slarvat runt med dessa muggar... Det är ju konstigt, jag tror mer på att en liten smådement hustomte har flyttat in.

Slutligen; Finns det något bättre än att få igen en burk som man lånat ut? Jo kanske det, men det är svårslaget om det ligger nybakat bröd i den. Mums! Tack mor!


1 kommentar:

  1. Måste säga att jag dreglar när jag ser brödet från Marie. Äter hellre hembakt bröd än semlor, men jag kommer ju från en riktig brödfamilj.

    SvaraRadera