tisdag 11 mars 2014

Pyssla med kotte och blommig gardin


Storebror var igår ute på upptäcktsfärd i skogen kring vårt hus och kom efter det hem med ett gäng kottar. "Jag ska måla dem med vattenfärg idag mamma!" Ja vad skulle jag säga om det, klart han fick. Kottarna fick torka över natten och idag hade de målarverkstad här hemma.
Tänk att man behöver egentligen inte så mycket för att pyssla. I det här fallet lite kottar, färg och en hel del fantasi. 

Själv har jag, förutom att vara ute någon timma där mitt på dagen, mest bara städat, städat och städat. Skafferirenoveringen har gjort att det sett ut som ett totalt kaos i hela köket, vilket inte varit någon höjdare. Men nu är det snart klart (så kul!) så nu går det att börja röja upp. Det kommer troligtvis bilder från skafferiet imorgon, den som lever får se.

Vi har också tagit ett och annat livsavgörande beslut denna dag. Som till exempel vilken gardin som ska sättas upp i köket. Det är inte lätt må ni tro. Vi fick fundera länge och det blev tillslut pappan som fick ta det avgörande beslutet.
Kan låta avslöja att det blev den med vit bakgrund. Den gröna kommer istället att sitta i storebrors rum, han tyckte nämligen att de var helt underbart fina. Sötnos!

Tack för mig för denna gång, återkommer som sagt snart med skafferibilder :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar