onsdag 10 juni 2015

Blommig kjol





Blir så otroligt less på dessa "mittemellan" dagar som kommer lite nu och då. Det enda vettiga jag lyckats att göra idag är att sy om den blommiga kjolen jag har på bilderna.
Minns inte riktigt vart jag hittade den här kjolen, men den är köpt i andra hand. Problemet med att leta efter kläder i second hand butiker är inte att inte hitta fina kläder utan att lyckas hitta kläder som man tycker är fina OCH är just i rätt storlek. Blev så förtjust i denna kjol, men den var dessvärre påtok för liten. Med en symaskin och lite syråd från min make (som är den mest sykunniga i min familj) så lyckades jag faktiskt med att sy till den så att den passar mig.

Jag hade tänkt fota en lite mer somrig stass, men då sommarvärmen inte riktigt infunnit sig så åkte vår och höst koftan fram. Men jag trivs i alla fall, trots att det inte är så jättevarmt. Nu lyser i alla fall solen :-D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar