söndag 21 juni 2015

Sol, värme och midsommar


Vilken UNDERBAR midsommarhelg! Så vackert väder som vi har haft i helgen kunde jag inte ens drömma om. Känner mig så tacksam.


Midsommar bestod av sol och blommor i håret.


Dans kring midsommarstången (inte för mig dock, jag är en av de där fåniga vuxna som bara står och tittar på och helst inte dansar med).


Träffa en massa människor. Vi provade på något nytt i år och drog till ett midsommarfirande i Brände, som är en liten by här utanför. Vi hade blivit tillfrågade att uppträda med lite sång och musik där, vilket vi tackat ja till. Det gick väl helt ok tycker jag.


Och högvis med jordgubbar förstås. Ingen midsommar utan jordgubbar.


Min lilla docka sov sig igenom hela sitt livs första midsommarfirande. Extra söt var hon i denna söta fina klänning. Koftan fick storasyster då hon var bebis av mina jobbarkompisar. Den är så söt och jag använde den ofta på Emylinda och nu nästan dagligen på Sigrid.


Klänning är väl inte det mest praktiska klädesplagget då man ska amma. Allting går. Med en sjal att lägga halsen och ner över bebis och bröst så går det hur bra som helst och ingen känslig människa behöver se någonting.




 Midsommardagen och dagen idag var minst lika fina.



Äntligen är det så varmt för att kunna ätas mat ute. SÅ jag har längtat. Idag blev det pankakslunch i det gröna. Är det lika härligt ute imorgonbitti som det var i morse, då ska jag minsann ta min kaffekopp och sätta mig ute och njuuta.


Nästan det bästa av allt tycker jag är att få sitta ute på vår fina nybyggda bro med min man och njuta av kvällssolen. Sitter man i solen klarar man sig bra från myggen (i alla fall hos oss), men i skuggan där bits de av bara den. Där har vi baksidan av den härliga sommarvärmen, att myggen nu vaknar till liv i överflöd.
Trots myggen så här det så härligt att det äntligen blivit sommar och jag vill nästan aldrig att kvällarna ska ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar