söndag 7 juni 2015

Lekstugecafé


Här ser ni en liten tjej fullastad med rabarber. Nu i helgen skulle det nämligen hända, lekstugecaféet och till det behövs det ju bakas. Hela fredagen gick åt till att baka pajer, kladdkakor, sockerkakor och fixas med det sista. Det blev en hel del med avbrott då lillan skulle matas och lunch och middag skulle lagas till oss andra i familjen, så det blev att jag höll på till midnatt.


Visst blev skylten fin? Jag tycker i alla fall det :-D. Den kommer att få hänga kvar på lekstugan hela sommaren, vem vet vi kanske gör om ett någon fler gång i sommar. 


Både jag och min man tycker att det är så roligt att få bjuda hem folk och ordna lite fest. Man behöver ju inte fylla år eller ha någon speciellt att fira för att bjuda hem folk. 

Det enda man inte kan styra över är dock VÄDRET! Så irriterande.. För varje dag som jag kollade på väderprognosen så visade den bara sämre och sämre väder. Och ja det blev också riktigt, riktigt tråkigt väder. Alla fick helt enkelt trycka i hop sig under partytälten för att inte bli blöta av regnet och en hel hög med filtar togs ut. Förutom att det var en och annan som frös, så tycker jag ändå att det verkade som att alla hade trevligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar