onsdag 22 juni 2016

Egen isglass


Av min syster har jag fått dessa superbraiga glassformar att göra egen glass i. Då lilla storasyster degade och bakade bullar hos mormor knåpade jag och storebror i hop några fin, fina isglassar. 


Det var riktigt roligt att göra, vi skulle bara ha haft fler formar. Det finns ju ingen hejd på vad man kan blanda i. Vi hade vattenmelon, hallon, kiwi och saft. Det man måste tänka på är att det ska vara stark saft. När vi gör om det nästa gång så tror jag att vi provar med juice. 


Klara, nu in i frysen med er. Har läst att om man vill ha en mer klar glass ska man koka vattnet före. Ska testa det någon annan gång.


Alltså SÅ galet gott det blev. U N D E R B A R T gott under varma sommardagar. Vattenmelonglassen blev dock för vattnig och smakade mest is, nästa gång blir det att blanda melonröran med endast koncentrerad saft. Min favorit var fläderblomsglassen med päronskivor i. MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar