torsdag 16 juni 2016

Sommarnen dygnet runt


Det är kväll, barnen borde väl egentligen krypa till kojs, men solen lyser och luften är varm så det är ingen som har lust till att gå och lägga sig. Jag måste erkänna att jag inte direkt skyndar på dem heller.
Tänk då jag körde 40/50 km i timmen längst E4:an med denna lilla stuga på släp. Så tokigt det måste ha sett ut och så galet att jag gjorde det också, med ungarna med i bilen. Tänk om det hade hänt något? Haha, meen det gick ju galant och till en så stor glädje den har varit och är. Jag vet inte hur många timmar lillan har spenderat i den och nu har minstlillan börjat att vara mycket i den också. Storebror var lite för stor då jag köpte den så han har aldrig riktigt brytt sig om den så mycket.


Jag har nu länge letat på loppisar efter en liten byrå eller några hyllor att sätta upp på väggarna. Men jag vill inte lägga ut en massa hundralappar på något som "bara" ska vara där inne. Har fortfarande inte hittat något, men när barnen blivit lagom förstora så kanske..






Det är midnatt och jag borde egentligen sova, meen det är ju så fantastiskt ljust och vackert ute så varför slösa bort dessa ljusa sommarnätter med att sova då man kan vara vaken? Jag älskar norrländska sommarnätter och skulle inte kunna på någon annan stans på jorden är just här.



"MAMMA kliv upp, det är varmt ute, kom så äter vi frukost ute!!" Lillan hoppar på mig i sängen och försöker få mig att kliva upp. Hon lyckas och vi dukar till med en minihotellfrukost och tar med oss ut på gården. Vilken härlig stund.


Min och minstlillans frukost.



Ängsbuketter är ju bland det bästa och vackraste blommorna.



Att äta frukost ute är bland det bästa jag vet. Skulle kunna sitta så i en evighet.


Vi lullar på i nattlinnen hela förmiddagen. 


Liljekonvaljer, vackra doftande blomma!

Nu verkar det ska regna i flera dygn, så det känns skönt att ha fått ett sådant soligt dygn med sig i bagaget. Regniga dagar är också bra dagar, båda behövs, då blir det en perfekt sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar