lördag 18 juni 2016

Födelsedagsfika




Min lilla sockerbagare tycker mycket om att baka, särskilt sockerkaka. Hittade en jättefin kakform för några kronor på loppis för några dagar sedan, så vi bestämde oss för att se hur det skulle bli med en kaka gjord i den. Så vi gjorde en och tog med till min faster som fyller år i helgen.


Det är ju så att man kan skratta åt eländet. Vi tog på oss våra fina regnjackor och vandrade i väg jag och barnen. Så idylliskt och fint. Skulle det kunna ha blivit ja, men icket. Ingen av barnen ville hjälpa mig att bära och då storebror istället skulle styra vagnen med minstlillan i gjorde det bara att minstlillan blev för nyfiken och sprallig och inte alls sugen på att sova som jag hade tänkt. Jag blev på riktigt dåligt humör och sonen väldigt sur på mig..


Presenthinken och sockerkakan, vilket blev alldeles blöt av regnet, men som tur ändå god.



Vi skuttar i alla fall in hos Anna och dagen fortsätter mycket bättre.




Vi bjuder på kaka och får te och saft i underbart porslin. 


Kakan blev jättefin, vilken vacker form den fick, som en blomma.

Fler regniga dagar väntar, jag tycker om regniga dagar. Självklart inte om sommaren bara skulle bestå av regn, men jag vill gärna ha någon lite nu och då om jag fick välja. Hoppas du får en mysig helg!

1 kommentar:

  1. Den randiga klänningen är av den typ som din farmor och min mamma gick i till vardags innan damer började använda långbyxor till nåt annat än möjligen motorcykelåkning och fjällvandring.
    Kallas rockklänning och var nog nåt som de beställde just från katalogen "Västgöta textil". De kunde verkligen ha alla möjliga färger och mönster. Kul! (fast dom var nog mer än lyckliga då de fick börja använda långbyxor)

    SvaraRadera