fredag 10 juni 2016

Loppat och blommigt


Här hemma är det så stökigt, så jag siktar in mig på de små städade hörnen. Är SÅ lycklig över att varje dag kunna ta in små olika blomsterbuketter. Smörbollarna fick jag tjuva ur min grannes rabatt och de är så otroligt fina. Bonadens inbroderade ord har passat väldigt bra dessa dagar.


Är galet förtjust i safttillbringare av olika storlekar och former. Dessa två är nog mina favoriter.



Det har blåst något så kopiöst de två senaste dygnet. Jag har nästan inte kunnat sova för att tallarna på baksidan av vårt hus har vajat så enormt mycket så jag nästan trodde att de skulle ge vika och hamna rakt in i vårt hus. Kallt är det också ute. Vart tog den varma sommaren vägen egentligen? Jag är så väldigt kär i vackra Sverige denna tid på året, så jag har ingen som helst längtan efter att bege mig utomlands, jag vill krama fast vid varje dag och inte ge bort en enda. Meen lite varmare kan man väl ha det. Dessa dagar har känt mer som höst än försommar.


 En dag stod jag och höll en bärrens i min hand. En vacker gammal, inte en sådan där plastig ful. Men jag ställde tillbaka den, kom inte riktigt i håg varför, men jag gjorde det. Sedan dess har jag varit på jakt efter en liknande. Nu har jag en i MIN ägo och en extra fin dessutom! Loppis, det är grejer det.


Denna har jag fått av min faster i födelsedagspresent. Har de senaste åren gått och kärat ner mig alldeles kopiöst i röda bolliga ljusstakar. Denna är väl egentligen tänkt att ha framme till jul, men äsch det är ju blommor på den och rött behöver väl inte alltid betyda jul, eller hur?


På tal om blomster, hundex. Åh! Det är ju en växt från himlen. Så fin! Och doften sen.



Förgätmigej också för den delen.

Imorgon går min lille, lille kille ut förskoleklassen. Jag förstår vad föräldrar menar då de säger att åren går så vansinnigt fort då barnen väl börjat skolan. Detta år vet jag inte vart det tog vägen. Det var ju alldeles nyss vi för första gången följde honom till skoltaxin. Huu! Ska försöka att inte grina allt för mycket i morgon.

1 kommentar:

  1. Men alltså så mysigt det verkar vara hemma hos dig! Det där blåa skåpet är ju helt fantastiskt!
    //Hanna

    SvaraRadera