lördag 3 december 2016

Det blev bra ändå





Idag var en sådan dag jag längtat efter. Jag skulle få vara hemma själv och dona på och göra vad jag ville. Fattar egentligen inte hur jag hade tänkt hinna allt det där jag ville göra. Gå på promenad ner till byn och titta in på våra secondhand butiker och kolla efter lite julklappar, på vägen hem hade jag tänkt gå i skogen och plocka mossa, blåbärsris och lite granris eller kanske någon kotte eller så. Sedan hade jag tänkt baka lussebullar och eventuellt koka knäck.

Men det spelar ingen roll hur jag hade tänkt, för det blev ingenting av det. Vaknade i morse med feberkänsla i kroppen och halsont. Maken lät som brunbjörn och mådde inte särskilt bra han heller. Så han orkade inte åka någonstans utan vi blev hemma hela dagen. Eller jag tog mig faktiskt iväg till affären och in på lite second hand. Men skogen och bakningen fick vara. Hade tänkt ge mig på bakningen, MEN hade glömt att köpa saffran..

Men lite tomtegröt har jag orkat göra i alla fall, tycker att det är så gott med hemmagjord risgrynsgröt. Och att få vara hemma med min lilla familj tycker jag som så mycket om ändå. Det bråkiga tråkigt skulle ju vara skönt att slippa en dag eller så, men det där andra. Att få sitta tillsammans alla och äta middag tillsammans det är inte något som man egentligen kan ta föregivet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar