fredag 30 december 2016

Harry Potter


Kör ett Harry Potter maraton med mig själv nu under jullovet. Ikväll har jag sett "Fången från Azkaban".  Böckerna är ju så mycket bättre, men filmerna har ändå sina ljuspunkter. Många av skådespelarna är ju bara så passande för sina roller. Jag har sett filmerna oräkneliga gånger och kan se dem lika många gånger till.
Filmen som för mig är den största besvikelsen är "Halvblodsprinsen". Tycker att de tagit bort så mycket som jag tycker var viktigt i boken och bullat upp all kärlekstrams. Men det finns delar i den filmen som också är väldigt bra.


Varje kväll dricks nu mer av mitt julte som jag köpt av en nyfunnen vän på instagram. Hennes användarnamn där är @sofiasbod , kika gärna in hos henne. SÅ mycket fint som hon har det och underbara saker som hon säljer i sin bod. Klämman som sitter på påsen är även den köpt hos henne.



Min stackars lilla tesilsgroda, som här har fått komma upp ur sitt varma bad, har jag fått av min syster i present. Söt visst!

Tillbaka till Harry Potter. Har jag någon Potter älskade där ute bland mina läsare? Har ni någon favoritfilm eller bok?
Har ni läst den nya boken som kom ut nu i höstas och vad tyckte ni i så fall om den? Jag tyckte att den var rätt så klyschig, men ändå rätt kul att läsa. Undrar så om den kommer att komma som "riktig" bok och inte bara som ett manus, någon som vet?
Väntar och längtar nu på att "Fantastiska vidunder och hur man hittar dem" ska komma ut på dvd och blu-ray. Fick ingen möjlighet att se den på bio, men vi har en egen liten bioanläggning här hemma så det spelar ju egentligen inte så stor roll, men jag längtar efter att få se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar