onsdag 7 december 2016

Jul i hus och vid knut


Denna kväll åt jag julbord för första gången för denna jul. Det var med mina arbetskamrater och vi åkte till ett ställe som heter Munkviken. Ett helt underbart ställe, mysigt och jättegod mat. Jag tycker om julbord, men jag vill ändå inte ta del av för många, då försvinner som charmen med julbord och det blir bara för mycket.

Här hemma börjar julen ta mer och mer plats. Oj vad jag tycker om det.


Mina tomtar har så smått får börja krypa fram från sina lådor. Gillar dem allihop så mycket. Lite småknasigt och småfula, men det är ju det som gör dem så fina.


Hyllremsor, finns det något vackrare?

Jag skulle vilje fota mer i vårt hem, men tiden då ljuset finns är ju så kort. Dessutom brottas jag ständigt med att fota stök. Jag vet inte varför jag tycker att det är så jobbigt. För jag vill ju inte att ni där ute ska tro att vi har det fint i varje hörn, som det ibland kan se ut på korten.
Men det tar så emot, för det är ju inge roligt att fota stök. Och jag som kommer igång ordentligt först kring elva tiden om dagarna hinner ju inte städa och göra fint innan mörkret kryper tillbaka. Äsch så fånig jag är, vet inte riktigt hur jag ska bättra mig.


Ute har fåglarna fått lite julpresenter i form av gamla kaffekoppar med fågelmat i. Jag tycker att de är helläckra. Ställde upp en stor tallgren som blåst ner av vinden för någon vecka sedan mot knuten på lekstugan och knöt fast. Hoppas att de den kan stå kvar.


I vår geccohörna säljer vi precis sådana. Har själv köpt dessa där.


"Nu går jag ut ett tag och hänger upp kattmaten!" Ropade jag till min man. Upptäckte rätt snabbt min felsägning, så tokigt. Jag hoppas inte att detta gör att vår katt får det lättare att få sig en liten mumsbit, nej då blir jag ledsen.
Fick för några år sedan ett fågelhus/bord av min man i julklapp. Det har tyvärr hackspetten och ekorren förstört, så i år får det bli så här istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar