fredag 16 december 2016

Längtan efter julledigheten


Jag sörjer så varje morgon över att inte få ligga kvar i denna vår sköna säng. Att vareviga vardagsmorgon innebär att kravla sig ur den, upp i mörkret och försöka väcka de små som inte heller har någon lust till att kliva upp. Men nu är det bara en sista vecka kvar innan jullovet börjar. Längtar så!



Utsikten från vårt sovrumsfönster är så underbar. Tröttnar aldrig på den.


Och vad jag är bortskämd! Denna fiina turkosa (Gudrun Sjöden) tunika med gröna blommor på har jag fått av min vän Mona i tidig julklapp. Så fin och så skön!


Tycker mycket om våra "julsängkläder". Tycker att de ser ut som jättestora köksshandukar. Hihi.


Minstlillans lilla växasäng. Hon får alltid somna i den på kvällen, men kommer i regel över till mig under natten och kryper så tätt så tätt intill som hon bara kan. Hon är väldigt mysig, oftast. Eller ja sparkas, skallas och ge mig och Robin en och annan snyting i sömnen kan hon ofta råka göra. I natt drömde jag att jag fick svårt att andas, fick en väldig andnöd. Det visade sig att hon legat på mig och använt min hals som kudde. 




Ute har det varit några kalla vackra dagar. Allt som står utomhus ser ut att frysa så. Till och med husen är klädda i vit frost.


Fina kläder till mina tjejer går det ständigt att få tag på. Erkänner att jag är helt besatt i fina, söta, vackra flickklänningar. De är ju så fina och båda mina tjejer älskar att ha på sig klänning.


Denna fina rödrutiga köpte jag och Emylinda på Röda korset bara för ett tag sedan. Jätteskön och jättefin för en superliten slant. Klänningen som Sigrid har på den förra är en PoP, också köpt för en billig slant på second hand, men ser knappt använd ut.

MEN killkläder tycker jag ofta är så fula. Nej jag tycker inte om dem. Vill ha samma mjuka, runda former på kläderna som tjejernas. Inte så där fyrkantiga och med stora fula tryck på, som jag ofta tycker att killkläderna är.


Blev så glad då jag hittade denna fina skjorta på Lindex härom veckan.


Mer liknade den vill jag klä min son i. Denna hoppas jag Elias vill ha på sig på julafton. För tänk nästan helg, ja då är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar