torsdag 29 december 2016

Mellandagar


Mannen där på bilden fyller i morgon 35 år. Mitt livs kärlek! Tänk vilken lycka att jag fått honom till min. För första gången på flera års tid så ska vi få rå om honom här hemma på hans födelsedag, han brukar nämligen annars alltid åka i väg på nyårsläger. I år är han hemma hos oss :-D.


Med små barn i huset kommer lätt vardagen tillbaka i ett nafs. Kan tänka mig att det blir annorlunda då jag börjat att jobba och vardagen ser annorlunda ut. Inte för att jag direkt längtar efter det. Just nu är jag väldigt tacksam över våra barn som kan sova länge, länge om morgnarna och att det inte är någon skola som kallar.  


Julen finns då kvar i varje vrå, brukar hålla fast mig i julbubblan så långt det bara går.


Den timma minstlillan sover slog lugnet ner över hemmet. Storasyskonen som kan leka i timmar i streck med deras legojulklappar lekte snällt och jag struntade i tvätt och städ och satt mig i kökssoffan, tände ljus och läste ur Harry Potter.



Denna fina ljusstake fick jag av min vän Sofia i julklapp. SÅ fin!


Av min man fick jag tre skivor av First Aid Kit i julklapp. Underbara skivor. lyssnade på en av dem medan jag läste min bok.


Tröjan är en julklapp från min syster. Och nu rök den sista knäcken, så sorgligt. Den blev riktigt lyckad i år och jag har haft svårt att hålla mig från den. Kanske var bra i och för sig att den nu är slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar