söndag 17 oktober 2010

glasögon

En mysig och bra helg lämnar jag nu bakom mig och har börjat vandra in i en mycket strävsam och lång jobbarvecka. Eller nja, jobbar endast 3 dagar i veckan så det ska väl inte bli så slitsamt.

I fredags kväll var vi och myste hos Ida, Lorenz och fina Elliot. Ååååh så vansinnigt söt unge! Fick till och med hålla lillen en stund och lukta och pussa på honom lite.

På lördagen åkte vi till den "stora" staden Skellefteå för att hämta ut mina glasögon, köpa vinterskor till Elias, men framför allt för att få träffa våra fina vänner Jonny och Helena Strand. Vi har inte umgåtts med dem nästan någonting på över ett års tid så det var mycket angenämt. När vi bodde i Skellet träffades vi minst en gång i veckan. Vi var närstan lite beroende av varandra. Hade vi inte träffats på några dagar började något slags abstinens liknade känsla växa inom en.
Tråkigt nog har milen mellan oss nu gjort att den känslan inte finns kvar lika starkt. Det gör mig så ont! Men det är fantastiskt med vänner som man kan träffa med flera månaders mellanrum och att det inte känns som det var en dag sedan vi träffades sist.

Jag har gått och skaffat mig en översynt het som gjort att jag nu mer har ett par glasögon på näsan. Än så länge känns det som att de mest är i vägen och att jag nästan ser sämre med dem, men det tar väl ett tag innan man vänjer sig.


Ja just ja, lite korta uppdateringar...

Elias går nu mera hur bra som helst.

Mat problemet är inte längre ett problem. Han äter bra med sked eller till och med gaffel. Att han ibland väljer att ta med händerna gör ju faktiskt ingenting, han är ju trots allt bara 1 år.

Att jobba och att måsta va i från min lille gosse flera timmar i sträck, går ganska bra. Men det är ingen höjdare. Kramarna jag får av honom när jag kommer hem läker dock alla sår :D

8 kommentarer:

  1. Vilket snyggo du blev! Och du ser ju om möjligt ännu mer intelligent ut än tidigare! Och även om det inte känns så nu så vänjer man sig faktiskt ganska fort vid att ha något på näsan (och i hela synfältet).

    SvaraRadera
  2. jättefin i glasögon blev du!

    SvaraRadera
  3. Snyggo var precis ordet jag hade på tungan!

    SvaraRadera
  4. Åh, va snygga brills - och framförallt, vad snygg du är i dem! =)

    Håller med Hanna om att man raskt vänjer sig... Om ett tag ska du se att normalläget är att ha dem på, nån gång är man tagit av sig dem kommer man på sig med att peta sig på näsroten för att försöka styra upp dem för att man känner att nåt är fel (och kommer inte alltid direkt på varför fingret glider upp i pannan utan att nåt tar emot...) Hmm, jag känner att jag verkligen avslöjar min brist på intelligens här (detta brukar iof utspela sig när jag är sjukt trött, jag skyller på det)!

    Stor kram till hela er fina familj, älskar er!
    Vi borde ses snart, vi får höras om det...

    SvaraRadera
  5. Hahaaahaaa...Elina du är ju guld! Känns bra att jag har vänner som öppet vågar tala om sina mindre intelligenta sidor :D

    Jag hoppas btw att jag mycket snart kommer att vänja mig med dem. Tycker fortfarande att jag ser sämre med dem och får tom ont i huvudet. Går det inte över får jag gå tillbaka och göra en ny undersökning...
    Aja fortsättning förljer...

    SvaraRadera
  6. Petra, du passar verkligen jättebra i glasögon!! Oj så snyggt :D

    SvaraRadera
  7. Apropå tillvänjandet; när mina var nya och jag tyckte det dröjde länge innan jag såg bra och huvudvärken försvann, sa Tobben att man bör låta det gå nån månad iaf, innan hjärnan borde ha vant sig.. Sen kan man börja fundera på ny undersökning.
    Snygg är du iaf!
    PÖSS! =)

    SvaraRadera