fredag 22 oktober 2010

Vällingvägran....är detta början på tonnårstrotsen måntro?!?!

Bara för att jag har så mycket att göra ikväll, passar jag på att sätta mig och skriva en blogg istället. Mycket intelligent minsann!

Elias har från och med i förr går bestämt sig för att han minsann inte längre är någon bäbis. På kvällen drack han upp halva flaskan med välling, sedan ville han inte ha något mer. Nu tredje kvällen vill han fortfarande inte ha någon välling. Det är så konstigt för han har verkligen älskat denna varma goda dryck. Han har nästan inte kunnat bärga sig de tre sekunder det tagit mig att sträcka honom flaskan, utan har ibland hunnit börja skrika och gråta efter den.

Har nu försökt ge honom välling i lite olika flaskor och till och med i en pip mugg, men har icket kunnat lura i honom någonting. Pip muggen tog han i alla fall emot, men direkt det visade sig vad det var för innehåll bara gapade han och lät alltihopa rinna ut. Så knepigt. Jag fattar bara ingenting.
Aja jag får väl se hur det hela fortskrider sig. Får ge honom gröt istället, tills vidare.

Nu när vintern är här har Elias vinteroverall tagits fram. Jag kan säga så här, det är väl inte den klädsel Elias älskar mesta av allt på jorden att bära. Nej då tvärt om. Han blir grinig och arg och inte lätt att ha att göra med. Det är ju i och för sig inte så konstigt, vinterbeklädnader gör ju oftast inte en så mycket smidigare precis.
Jag tycker så synd om dessa små parvlar, som är så lätta och smidiga inomhus, men som blir som små klumpiga michelingubbar av alla dessa plagg man byltar på dem för att de inte ska frysa utomhus.
För att inte låta allt för elak måste jag dock erkänna att jag ibland inte kan låta bli att fnissa lite för mig själv när jag står och beskådar dessa små klumpa fram och tippa åt höger och vänster och sedan inte själva kunna ta sig upp igen. Förlåt, men det ser ganska så dråpligt ut...

3 kommentarer:

  1. haha :)
    hoppas det går bättre med gröten än vällinngen då i alla fall. det kanske bara är en fas å andra sidan?

    SvaraRadera
  2. Jag läste "fel" och fick för mig att du skulle börja ge honom kaffe istället! Hm... "kaffe" - "gröt", tror inte bara det är Elina som avslöjar sina mindre intelligenta sidor här! Men när man tänker efter så är det ju ett helt naturligt steg att gå från vällingen till kaffet...

    SvaraRadera
  3. Seger! Det verkar som att det bara var en kort fas, ikväll tog han faktiskt emot vällingen. Jag är ibland lite snabb och tror det värsta om allting..

    Hahaaahaaa...men oh Hanna du gör mig SÅ lycklig!

    SvaraRadera