torsdag 7 oktober 2010

Stadsresa

Idag har vi "gjort stan" som man brukar säga. Eller nja, vet väl inte riktigt om vi "gjort stan" riktigt, men nästan. Har inte shoppat loss något alls faktiskt, endast tre plagg till min lille son och en present till den underbart söta Elliot (som jag hoppas vi ska få hälsa på snart, vi ska bara bli av med dessa eländiga förkylningar först). Försökte till och med hålla mig undan affärer helt och hållet. Har sakta börjat att lära känna mina egna beteenden. När jag bestämt mig för att inte köpa något alls, hamnar väl summan i slutet av det "oinköpta" varorna kring 400 riksdaler, har jag istället lovat mig själv att få inhandla någon liten pryl och något plagg har kanske summan i slutet på dagen hamnat (med mat och sådant inräknat) på cirka 1600. Ja jag vet, mig borde man inte släppa iväg till stan själv mer än någon gång per år.

I alla fall, vart var jag.. JO vi har befunnit oss i stan i alla fall. Robin har hälsat på lassa och lämnat flera prover och jag har gjort en syn undersökning. Annars har vi skumpat runt på diverse byggmaterials affärer och storhandlat på coop. Stadsresan avslutades med en kopp med varm dryck och trevligt umgänge hos Madde och Nisse.

Måste lägga in ett "dagens citat" i detta blogginlägg. Eller om man ska vara riktigt noga så är det väl egentligen ett "gårdagens citat".

"En vuxen och en blöja!" /Sagt av Merlinda till mannen i luckan, på badhuset. :D

2 kommentarer:

  1. DU skriver så bra Petra! Roligt att läsa om din vardag! =) Kram Linnéa H

    SvaraRadera
  2. I sanning! Och jag gillar Merlindas yttrande skarpt. :) Ha en skön fredag!

    SvaraRadera